Veelgestelde vragen

Voor jouw gemak hebben wij de veelgestelde vragen die wij bij Huijer.nl vaak ontvangen verwerkt in een mooi overzicht. Blijf je vragen houden? Neem dan contact met ons op.

Wat is de levertijd van producten?

We zetten bij producten in onze webshop informatie over de beschikbaarheid en de levertijd. Dit is een globaal overzicht dat algemeen te hanteren is:

  • Kleine bestellingen op voorraad bedtextiel: 1-3 werkdagen
  • Kleine bestellingen niet op voorraad bedtextiel: 3-7 werkdagen
  • Grote bestellingen op voorraad zoals bedden, boxsprings, matrassen: 1-3 weken
  • Grote bestellingen niet op voorraad zoals bedden, boxsprings, matrassen: 2-6 weken

Van kleine bestellingen krijg je een Track & Trace code die wij toesturen zodra het product bij ons vertrekt. Bij grote bestellingen houden wij jou zelf op de hoogte en plannen persoonlijk een leverafspraak in.

Wat zijn de verzendkosten van producten?

In Nederland hanteren wij verzendkosten van €4,95 indien de bestelling onder de €50 is. Wij bezorgen alle producten thuis en als het voor jou niet makkelijk is dragen wij ook zorg voor montage.

Tarieven voor verzending naar andere landen zoals België of Duitsland verwerken wij in het afrekenproces.

Levert Huijer.nl ook in het buitenland?

Aansluitend op de vorige vraag: ja, wij leveren naar alle hoeken van de wereld.

Heb je een speciale bestelling of een zeer aparte bestemming, bijvoorbeeld in jouw tweede huis op de Noordpool of de maan, neem contact op via chat, mail of telefoon en onze medewerkers denken met je mee. Ook als jouw bestemming onverhoopt niet tussen onze opties staat. Samen komen we eruit!

Hoe stuur ik eventueel producten retour?

Het komt gelukkig niet vaak voor maar het kán gebeuren dat een product geen goede match is met jou en/of jouw verwachtingen. Retour sturen of omruilen kan dan binnen 14 dagen via het retourformulier. De enige uitzondering is producten die special voor jou op maat zijn gemaakt.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

We begrijpen heel goed dat het afrekenen van je aankoop altijd even spannend is. Het is lastig om afstand te doen van geld waar je hard voor hebt gewerkt. Maar je krijgt er iets geweldigs voor terug: een optimale nachtrust. Bij Huijer.nl werken we voor betalingen enkel met de meest betrouwbare partijen. Ook belangrijk: voor je aankopen mag je een aanbetaling doen, maar dit is absoluut niet verplicht. Bij Huijer.nl kun je betalen met:

  • iDEAL
  • Apple Pay
  • Creditcard
  • Klarna
  • PayPal +€ 0.99 prijstoeslag kan van toepassing zijn incl. btw
  • Bancontact

Bij Huijer.nl is het ook mogelijk om afspraken te maken over betaling in termijnen. We rekenen daarbij geen rente op termijnbedragen. Alle prijzen die we vermelden zijn inclusief BTW. Cadeaubonnen, tegoedbonnen of kortingscadeau’s kunnen tijdens het afrekenproces worden toegevoegd. De korting wordt gelijk verrekend met het eindbedrag.

Wat is de 100 dagen omruilgarantie?

De 100 dagen omruilgarantie is een extra slot op de deur na het zorgvuldige aankoopproces. Proef liggen in de winkel en samen met onze vakbekwame adviseurs tot de beste keuze komen dekt heel veel af. Maar het is wel een lekker gevoel wanneer je thuis op het ‘slaapsysteem’ ligt, weet dat wanneer er na een paar weken toch iets opduikt dat je minder blij maakt, je gewoon contact met ons kan opnemen. Dan is het mogelijk om gebruik te maken van de 100 dagen omruilgarantie. Daaraan zitten enkele voorwaarden verbonden die wij hieronder voor jou categoriseren.

Voorwaarden van de 100 dagen omruilgarantie

  • De garantie geldt op de hele collectie van Huijer.nl met uitzonder van showroommodellen, outlet modellen of aankopen zonder advies van onze adviseurs.
  • De garantie is GEEN “geld terug” garantie, samen zoeken we naar een betere keuze.
  • De garantie geldt 100 dagen, maar voor het uitproberen hanteren we wel een periode van 30 dagen. Wennen is essentieel wanneer je een nieuw slaapsysteem koopt.
  • Bij aanschaf van een complete boxspringset nemen wij, indien nodig, de hele set terug, tenzij comfort gericht verbeterd kan worden door bijvoorbeeld vervanging van matras.
  • Het is eenmaal mogelijk gebruik te maken van de garantie.
  • Bij omruil heeft het nieuwe systeem minimaal dezelfde waarde, bij hogere waarde is bijbetaling van het verschil een optie.
  • De garantie vervalt bij beschadiging, bevuiling of breuk.
  • Is de aankoop gedaan tijdens een korting of actie, dan is de korting niet van toepassing op het nieuwe artikel. We zorgen dat er geen korting op korting ontstaan.
  • De 100 dagen omruilgarantie heeft als uitgangspunt comfort en ondersteuning. Kleur en/of maatvoering vallen daar vanzelfsprekend buiten.
  • Je bent altijd welkom in de winkel om geheel vrijblijvend een passend slaapadvies aan te laten meten door één van onze gespecialiseerde slaapadviseurs.

Gebruikmaken van de 100 dagen omruilgarantie? Klik dan hier.

De 100 dagen omruilgarantie doet geen afbreuk aan de wettelijk garantie.

Hebben jullie een fysieke winkel?

Jazeker! Huijer.nl heeft al 41 jaar een grote showroom in hartje Gouda. Hier kun je al onze producten persoonlijk ervaren. In onze multi-brand conceptstore brengen we sfeer en beleving samen om jou te inspireren. Hier kun je altijd terecht voor de laatste trends op het gebied van bedden, boxsprings, toppers, matrassen, kasten en beddengoed.

Hoe plaats ik een bestelling online?

Je kunt makkelijk online shoppen via onze webshop www.huijer.nl. Hier vind je onze complete collectie, waar je makkelijk de producten kunt kiezen die jij nodig hebt. Plaats ze in je winkelmandje en reken af met een van onze veilige betaalmethodes. Vervolgens verzenden wij je bestelling binnen 24 uur. Als je liever telefonisch bestelt, kun je altijd contact opnemen met Huijer via +31 (0)182 232 158.

Ik heb besteld maar wil mijn bestelling wijzigen. Kan dat?

Zolang je order nog niet verzonden is, kun je je bestelling telefonisch of via de mail wijzigen. Ons telefoonnummer is +31 (0)182 232 158 en je kunt mailen naar [email protected].

Hoe worden mijn producten verstuurd?

Je producten worden zorgvuldig samengesteld en zo snel mogelijk verpakt. De kleine bestellingen worden verstuurd door DHL, PostNL, DPD of GLS. Voor grotere artikelen zoals bedden of boxsprings werken we met onze eigen vakkundige bezorgdienst. Deze grotere artikelen worden dan ook geleverd tot in de slaapkamer en gemonteerd door de vakmensen van Huijer.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Door een account aan te maken op Huijer.nl: account aanmaken. Hierin kun je de status van je bestellingen volgen. Na het verzenden van je bestelling krijg je ook altijd een track & trace code van ons om je bestelling makkelijk te volgen.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

Onverwacht niet thuis? Dat is geen probleem! Je ontvangt een mail van de pakketbezorger waarin je de nieuwe afleverdatum kunt vinden of aanpassen.

Heb ik garantie op mijn product?

Natuurlijk! De garanties verschillen per product. Dit kun je makkelijk vinden bij de desbetreffende producten of je kunt de garantie pagina raadplegen.

Wat zijn onze algemene voorwaarden?

Op alle bestellingen bij Huijer.nl zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Deze algemene voorwaarden hebben we voor je op een rijtje gezet en deze kun je hier vinden: https://huijer.nl/algemene-voorwaarden/

Is mijn artikel of maat beschikbaar?

Dit kun je makkelijk zien bij de producten zelf. Kies je maat en eventuele andere voorkeuren en je ziet gelijk of dit product uit voorraad leverbaar is. Kun je jouw artikel of maat niet vinden? Of ben je op zoek naar een maatwerkoplossing? Neem dan contact met ons op via +31 (0)182 232 158 of vul het contactformulier in op de contact pagina.

Hoe maak ik een service melding?

Bij een defect product of onvrede over wat dan ook, komen wij je direct tegemoet. Wij nemen alleen genoegen met een tevreden klant. Neem contact met ons op en wij maken het in orde.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Bij Huijer.nl bieden we altijd gratis bezorging op alle bestellingen. Als je toch liever je bestelling wilt afhalen, neem dan contact op met onze klantenservice via +31 (0)182 232 158 of [email protected].

Kan mijn oude bed of matras meegenomen worden bij levering?

Als je een bed, matras of boxspring bij Huijer.nl koopt, kunnen we jouw oude matras of bed meenemen. Wij zorgen dan dat dit duurzaam gerecycled wordt. Meld dit voor levering bij ons en vraag naar de actuele prijzen van deze service bij onze klantenservice +31 (0)182 232 158 of [email protected].

Zijn er ook kortingscodes van Huijer.nl?

Huijer.nl biedt de beste prijsgarantie op al onze producten. Zo zorgen wij voor de scherpste prijs voor onze klanten. Als we een lopende actie hebben delen we deze altijd op onze website. Als je een groot project hebt en je graag een offerte wilt, kun je deze aanvragen bij onze klantenservice via de contact pagina.

Kan ik stage lopen bij Huijer.nl?

Wat leuk dat je aan ons hebt gedacht! Huijer.nl is een gecertificeerd partner van de ELHBO-stichting en we zijn altijd op zoek naar nieuw talent. Stuur je motivatie naar [email protected] of neem contact op met +31 (0)182 232 158.

Kan ik een offerte aanvragen?

Bij Huijer.nl bieden we al onze klanten de beste prijsgarantie of het nou gaat om een bed, boxspring, matras, topper, kasten of beddengoed. Heb je een groot project? Wil je een bulk order plaatsen? Of ben je op zoek naar de beste deal? Vraag een offerte aan bij onze klantenservice via [email protected] of bel naar +31 (0)182 232 158.

Hoe werkt de bezorging van bedden, kasten en boxsprings?

Bij het inrichten van je huis loop je vaak tegen hetzelfde probleem aan; hoe krijg je alles op de juiste plek? Bij Huijer.nl krijg je altijd gratis bezorging. Bij grote producten zoals bedden, kasten en boxsprings werken we met onze eigen bezorgservice. We leveren deze producten dan tot in je slaapkamer en we gaan niet weg totdat alles compleet gemonteerd is.

Wie bezorgt de producten van Huijer.nl?

Voor grote producten werken we met onze eigen bezorgservice. Voor de meeste artikelen is deze bezorging gratis in heel Nederland en dit gaat niet enkel om de bezorging. Als jij dit wilt, kunnen onze experts de aankoop ter plekke monteren. Dan weet je 100% zeker dat alles goed in elkaar zit. Onze monteurs zijn niet bang voor grote bedden, matrassen of boxsprings. Jij vertelt ons waar het naartoe moet en wij zorgen dat het netjes, stevig en zorgvuldig op de plek van bestemming in elkaar gezet wordt. Zonder extra kosten voor jou, dat is de service van Huijer.nl!

Wat moet ik doen met de verpakkingsmaterialen van de producten?

De service van Huijer.nl gaat nog verder dan het monteren van je producten. We zadelen je vervolgens natuurlijk niet op met een stapel verpakkingsmaterialen, die nemen we gewoon mee terug. Vervolgens zorgen we dat dit weer goed gerecycled wordt. Dat is immers maatschappelijk verantwoord ondernemen. We laten je slaapkamer helemaal netjes achter en als je het beddengoed voor ons klaarlegt, maken we zelfs het bed voor je op. Zo stap jij ’s avonds met een glimlach je nieuwe bed in. Slaap lekker!

Leveren jullie ook aan bedrijven?

Jazeker! Huijer.nl staat ook klaar voor zakelijke partners. We weten dat goede bedden ook in het bedrijfsleven van groot belang zijn. We denken daarom ook graag mee over maatwerk oplossingen voor ziekenhuizen, hotels of andere bedrijven. Met onze uitstekende service en uitgebreide kennis en ervaring, is Huijer.nl de betrouwbaarste partner voor een goede nachtrust.

Waar kan ik reviews van Huijer.nl lezen?

De klant is natuurlijk koning en wij weten ook dat de klant de betrouwbaarste bron is voor de beoordeling van een bedrijf. Daarom delen we met trots de beoordelingen van onze klanten. Wij worden gemiddeld beoordeeld met een 9,1! Onze klantenservice is onze grootste prioriteit en dit blijkt uit de reviews van onze klanten. Je kunt deze reviews bekijken via Klantenvertellen of Google Reviews.

Hebben jullie ook een eigen merk?

Jazeker! Met trots presenteert Huijer.nl ons eigen merk Snoozzy. Dit merk is ontstaan uit liefde voor ons vak en uitgebreide ervaring op het gebied van kwalitatieve producten. Je shopt Snoozzy in de winkel van Huijer.nl.

Zijn jullie ook beschikbaar voor grotere projecten?

Dat doen wij heel erg graag. Als je bijvoorbeeld een studentenhuis of een opvang moet inrichten kun je altijd terecht bij Huijer.nl. Met onze uiteenlopende prijsklassen kunnen we voor vrijwel ieder budget een mooie slaapkamer samenstellen. Ook als je een luxe jacht of een vakantiehuis gaat inrichten, is Huijer.nl een geschikte partner. Neem contact op met onze klantenservice via +31 (0)182 232 158 of [email protected].

Ik heb een klacht, waar kan ik die indienen?

Heb je een klacht over onze producten of dienstverlening? We vinden het belangrijk om jouw ervaring te verbeteren en nemen elke klacht serieus. Je kunt je klacht als volgt indienen:

Neem contact met ons op via ons contactformulier op onze website. Vermeld duidelijk de aard van je klacht en de gewenste oplossing.

Na ontvangst van je klacht sturen we binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie. We streven ernaar om samen met jou tot een bevredigende oplossing te komen.

Mocht je niet tevreden zijn met de geboden oplossing of komen we er samen niet uit, dan heb je de mogelijkheid om je klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.